Folsav és a vastagbélrák

Vine-érett paradicsom
A paradicsom gazdag forrása a folsav.

A kapcsolat a folsav és a vastagbél rák zavaró. A jelenlegi kutatások vegyes kapcsolatban, hogy ez a tápanyag megakadályozza, illetve a ténylegesen ösztönzi bizonyos daganatos betegségek kockázatát. A különbség a két eredményeket nem lehetett szélesebb, és az még nem dőlt el, hogy melyik kutatás a legpontosabb. Bár a finom kiegészítés folsavat lehet az egészséges erőfeszítés betegségmegelőzés, a fogyasztók szeretnék kétszer is meggondolják mega-adagolás ezen a vitamin.

Tények Folsav


A folsav az egyik legegyszerűbb tápanyagok megszerzéséhez. Ez erősen jelen van a feldolgozott élelmiszerek. Az ok, amiért folsav annyira elterjedt a kereskedelmi élelmiszerek teljesen független vastagbélrák. Szerint a Mayo Clinic , a folsav (folát) a következő:

Ez az utolsó oka annak, hogy a folsav olyan gyakori a kereskedelmi élelmiszerek. A folsav már kimutatták, hogy kisebb az esélye a velőcső a magzat a terhesség alatt. Körülmények között, például gerinc bifida is megelőzhető folsav-pótlás során a terhesség korai szakaszában. Ezért sok élelmiszer is dúsított folát annak érdekében, hogy csökken az esélye a hiány terhesség alatt a nők.

Azonban vannak olyan magas dózisban feltétlenül biztonságos, vagy ajánlott minden területén a betegségmegelőzés?

A Colon Cancer link


Kutatási válik trükkös, ahol létrehozó cég közötti kapcsolat folsav és a vastagbélrák tekintetében. 2010-ben, MSNBC bejelenteni, hogy a legújabb tanulmányok azt sugallja, hogy nagy dózisú folsav ténylegesen okozhat vastagbélrák és más daganatos betegségek kockázatát. Úgy tűnik, a chilei tisztviselő megjelent megállapításait mutatja közötti kapcsolat fokozott esetek vastagbélrák a kórházakban, mivel folsav dúsított élelmiszerek vezették be az országban. Egy másik tanulmány Norvégiában találták, hogy rákos megbetegedés nőtt 21 százalékkal, ha a beteg esett kiegészítése 800 mg folsavat. Azonban ezek a legújabb norvég eredmények foglalkozott tüdőrák, nem kettőspont.

A több különböző minta

Ezzel szemben a American Cancer Society még jelenleg számoltak be, hogy folsav fontos tápanyag általános rák megelőzésében. Tanulmányok 1994 előtt úgy tűnt, jelezve, hogy folát valóban csökkenti a női esélye a vastagbélrák. Egy későbbi, és még nagyobb léptékű tanulmány támogatta ezeket a megállapításokat, azt mutatja, hogy az egyének, akik fogyasztottak legalább két alkoholtartalmú italok napi szignifikánsan kisebb valószínűséggel alakul ki vastagbélrák, ha kiegészítik étrendjüket folsavval.

Kevésbé jelentős eredmények

A 2010 vizsgálat azonban megállapította, hogy a vitamin nem volt jelentős hatása a rák, a stroke valószínűsége, vagy a szívroham. Az American Cancer Society nem fényes mint valami hegyes tudományos nézetek, hogy megpróbálja összekapcsolni folsav pótlást, egy esetleges növekedése a rák, de nem szilárd kapcsolatot hoztak létre.

Változó következtetések

A kutatások nagy része és a rendelkezésre álló információk az interneten, az olvasók is elérheti számos következtetéseket, mint például:

  • Folsav-pótlás fokozza annak valószínűségét, a vastagbélrák, valamint más rákok
  • Folát megakadályozhatja vastagbélrák és más típusú rákos
  • Folsav lehet, hogy nincs hatása a rák semmiféle
  • A folsav veszélyes lehet, mint egy elszigetelt tápanyag

Rajz biztonságos következtetések

Amíg a jelenlegi kutatások adhatnak a cég nyilatkozatot szerepét folsav, amikor a vastagbélrák, a legszilárdabb következtetést olvasók érkeznek az annak tekintetében, hogy az összeget és azt a folsav megszerzése. Az American Cancer Society pakolások fel a kiáltványt a folsav azzal a gondolattal, hogy biztonságosabb tölteni ezt a tápanyagot az egész élelmiszerek, mint a friss termékek helyett dúsított gabonafélék és a narancslevet. Nehéz túladagolás a folsav ilyen eszközökkel, mint a vitaminok egész élelmiszerek találhatók teljesen a cofactors és enzimek szükséges az asszimiláció. Sőt, ez csökkentheti az egyén teljes bevitele a feldolgozott élelmiszerek, amelyeket megállapította, hogy növeljék az egyén esélyét a vastagbélrák egyébként. Tekintettel arra, hogy nyers friss termékek teljesen tele van antioxidánsokkal, és fitokemikáliák a Centers for Disease Control hiszem ténylegesen elleni küzdelemre és megelőzésére vastagbél rák, ez a megközelítés kínál a win / win megoldás az érintett magánszemélyek. Bármelyik megközelítést úgy dönt, hogy, de fontos, hogy beszéljen a saját egészségügyi szolgáltató hozzáadása előtt folsavat az egészségre ezred.

Kapcsolódó témák